AKTUALNOŚCI



 

12 lipca 2017

Filmy instruktażowe


Egzamin praktyczny państwowy składa się z części na placu manewrowym oraz części w ruchu miejskim.

1.Manewry egzaminacyjne na placu manewrowym.

A) Przygotowanie się do jazdy i ruszenie z miejsca

Należy pamiętać że ustawiamy fotel, lustra i zapinamy pas bezpieczeństwa-kolejność tylko taka.

Należy również pamiętać o tym iż najpierw uruchamiamy silnik a dopiero później włączamy światła zewnętrzne pojazdu a gdy kończymy jazdę to wyłączamy najpierw światła a później silnik.  Takie postępowanie ma zapobiec nadmiernej eksploatacji akumulatora ponieważ jeśli pracuje silnik ma zapewnione ładowanie.

B) Znajomość  umiejscowienia  płynów eksploatacyjnych oraz wskazanie prawidłowych ich poziomów.

Należy wskazać umiejscowienie wylosowanego płynu eksploatacyjnego oraz sprawdzić stan (poziom) tego płynu.Pamiętać przy sprawdzaniu oleju silnikowego że musi się to odbyć na zimnym silniku lub przynajmniej takim gdzie przez

dłuższy czas nie był uruchomiony (olej musi zdążyć spłynąć do miski olejowej-tam gdzie jest dokonywany faktyczny pomiar) i na poziomej nawierzchni aby odczyt nie był przekłamany.

– Umiejętność sprawdzenie sygnału dźwiękowego.

– Umiejętność prawidłowego włączenia wylosowanego światła zewnętrznego pojazdu oraz prawidłowe wskazanie źródła tego światła na zewnątrz (żarówek).

 

 

 

 

C) Pas ruchu.

Pas ruchu- płynna jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu.

Płynna tzn. bez zatrzymania,  manewr rozpoczynamy z obszaru zatrzymania wyznaczonego liniami o wymiarach 5 metrów długości i 3 metry szerokości wyznaczone dodatkowo liniami tworzącymi tzw.kopertę oraz 5 pachołkami. Dojeżdżamy do bliźniaczego obszaru zatrzymania na końcu pasa ruchu mijając zakręt gdzie pozycja pojazdu powinna być bliżej lewej krawędzi i robimy zatrzymanie, wracamy tą samą trasą  tyłem pamiętając aby pozycja auta na zakręcie była bliżej prawej krawędzi.

Aby umożliwić sobie maksymalną kontrolę nad pojazdem jedziemy z prędkością pieszego tzn. na „pół sprzęgle” nie używając gazu  i wtedy mamy więcej czasu na ewentualne korekty toru jazdy.

D) Ruszanie na wzniesieniu.

-Silnik pojazdu nie może zgasnąć.

-Podczas wykonywania manewru pojazd nie może stoczyć się więcej niż 20 cm.

Wjeżdżamy na wzniesienie, uruchamiamy hamulec awaryjny poprzez zaciągnięcie jego dźwigni po prawej stronie kierowcy (pamiętamy aby nie naciskać przycisku pod kciukiem).

Wciskamy sprzęgło i włączamy bieg pierwszy, następnie wykonujemy ruszenie czyli odpuszczamy sprzęgło do tzw. pół sprzęgła (jest to moment kiedy auto zaczyna ruszać z miejsca, puszczenie sprzęgła ponad tą wysokość  spowoduje unieruchomienie silnika-auto zgaśnie)

i jednocześnie płynnie  opuszczamy dźwignię hamulca awaryjnego pamiętając aby nie odpuszczać sprzęgła do końca.

 

 

WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI

 

Biuro:
Targowa 66 lokal 30
Metro Dw. Wileński
03-488 Warszawa

 

Sale wykładowe:
Praga pd. ul. Czapelska 38
(Rondo Wiatraczna)
Praga płn.ul. Targowa 66 lok.30

 

OES2017 Wszelkie Prawa Zastrzeżone Projekt & RealizacjaStrony internetowe  Warszawa